Ψήφισμα για την λειτουργία των συγκοινωνιών στον Δήμο Σπάτων Αρτέμιδας

Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τη συνάντηση με εκπρόσωπο του ΟΑΣΑ όπου παραθέσαμε τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του δήμου Σπάτων – Αρτέμιδας σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες.

    Παρά το γεγονός ότι οι υπεύθυνοι είχαν γνώση, των περισσότερων από αυτά τα προβλήματα και δεσμεύτηκαν ότι πολλά από αυτά θα λυθούν με τον νέο σχεδιασμό από τον Σεπτέμβρη του 2023, με αλλαγές και στην πυκνότητα των δρομολογίων αλλά και στο στόλο (με χρήση 18μετρων λεωφορείων για τις γραμμές 304 και 305), βρισκόμαστε 6 μήνες μετά αντιμέτωποι με την ίδια απαράδεκτη κατάσταση.


Σχετικά με τις γραμμές των αστικών συγκοινωνιών:



304 Νομισματοκοπείο – Άρτεμις (Βραυρώνα):
    Ξεκινάει από την Αρτέμιδα καλύπτοντας την περιοχή της λεωφόρου Βραυρώνος και διέρχεται από τα Σπάτα μέσω του περιφερειακού Σπάτων. Αποτελεί μια από τις δύο κεντρικές γραμμές που συνδέουν την Αρτέμιδα και τα Σπάτα με την Λεωφόρο Μαραθώνος - Μεσογείων και καταλήγουν στο σταθμό του μετρό Νομισματοκοπείο. Είναι δρομολόγιο που ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής έχει αυξημένη επιβατική κίνηση καθώς διευκολύνεται η μετακίνηση των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, των μαθητών αλλά συνδέει και την Αρτέμιδα με το ΚΥ Σπάτων. (Δρομολόγια ανά: 35-40 λεπτά)

305 Νομισματοκοπείο – Άρτεμις (Αγ. Νικόλας):
    Αποτελεί την δεύτερη κεντρική γραμμή και ξεκινάει από τον Αγ. Νικόλαο Αρτέμιδας και διέρχεται από τα Σπάτα μέσω του περιφερειακού Σπάτων. Όταν η συγκεκριμένη γραμμή ξεκινάει από το Νομισματοκοπείο με κατεύθυνση τα Σπάτα και την Αρτέμιδα διέρχεται μέσω της Βασ. Παύλου και εξυπηρετεί το κέντρο των Σπάτων. Συνδέει την Αρτέμιδα και τα Σπάτα με την Λεωφόρο Μαραθώνος – Μεσογείων περνώντας από τον προαστιακό Παλλήνης και καταλήγει στο σταθμό του μετρό Νομισματοκοπείο. Αποτελεί και αυτό δρομολόγιο που ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής έχει αυξημένη επιβατική κίνηση καθώς διευκολύνεται η μετακίνηση των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, των μαθητών αλλά και συνδέει την Αρτέμιδα με το ΚΥ Σπάτων. (Δρομολόγια ανά: 35-40 λεπτά)

316 Νομισματοκοπείο – Άρτεμις:
    Αποτελεί γραμμή που αντικαθιστά τις δύο παραπάνω μετά τις 22:00, συνδυάζοντας τα δύο παραπάνω δρομολόγια. Έχει παρατηρηθεί αρκετές φορές το πρόβλημα να μην εξυπηρετούνται δρομολόγια από το Νομισματοκοπείο προς την Αρτέμιδα με αποτέλεσμα ο κόσμος που έχει ανάγκη να επανέλθει πίσω στον δήμο να πρέπει να περιμένει αρκετή ώρα για να εξυπηρετηθεί ή ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν εξυπηρετείται το τελευταίο δρομολόγιο ή γίνεται τροποποίηση δεν υπάρχει τρόπος μεταφοράς και να χρειάζεται να βρεθεί άλλη λύση. (Δρομολόγια ανά περίπου 30 λεπτά από αφετηρία 2 22:45 και 23:15  και από τέρμα 1 23:55)

319 Δουκ. Πλακεντίας – Παλλήνη – Εκπτ. Χωριό:

    Εξυπηρετεί την περιοχή των Σπάτων και γίνεται σύνδεση με το εκπτωτικό χωριό και το σταθμό του μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας μέσω της Λεωφόρου Μαραθώνος. (Δρομολόγια ανά 20 λεπτά)    

326 Κάντζα – Σπάτα – Άρτεμις:
    Εξασφαλίζει τη σύνδεση των Σπάτων και της Αρτέμιδας με τον προαστιακό σταθμό της Κάντζας. Η επιβατική ζήτηση αφορά κυρίως πρωινές ώρες εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβάτες που θέλουν να μεταβούν άμεσα σε ένα σταθμό του μετρό ή του προαστιακού. Είναι σημαντικό να γίνεται συγχρονισμός των δρομολογίων με εκείνα του μετρό για να μπορέσει να εξασφαλίσει την άμεση διασύνδεση με το μετρό καθώς μέσω του προαστιακού της Κάντζας έχει δρομολόγια ανά 30 λεπτά και ο προαστιακός ανά 20 λεπτά. (Δρομολόγια ανά 1 ώρα περίπου)

323 Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα:
    Αποτελεί τοπικό δρομολόγιο για την περιοχή της Αρτέμιδας καθώς με κυκλικό δρομολόγιο εξασφαλίζει τη διασύνδεση περιοχών αρκετά απομακρυσμένες καλύπτοντας το παραλιακό μέτωπο (8 χλμ) αλλά περνώντας και από δύσβατες περιοχές, όπως της Βένιας, Αγ. Κυριακής, του Πράσινου Λόφου κ.ο.κ. Εξασφαλίζει επίσης τη διασύνδεση με τις υπόλοιπες κεντρικές γραμμές ( 304, 305) με τις οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτοικοι στο ΚΥ Σπάτων, το μετρό, τον προαστιακό κλπ. (Δρομολόγιο ανά περίπου 1 ώρα, με 9 δρομολόγια στο σύνολο)

    Στις συγκεκριμένες γραμμές παρατηρείται συχνά το φαινόμενο αραιών δρομολογίων στις κεντρικές γραμμές (304, 305, 319), αλλά και στις τοπικές (323, 316) πράγμα το οποίο δημιουργεί δυσκολίες στην εξυπηρέτηση των κατοίκων. Ειδικά στις 2 τοπικές που καλούνται να εξυπηρετήσουν ιδιαίτερες ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, όπως η άμεση και γρήγορη διασύνδεση με το μετρό ή η μετακίνηση των κατοίκων από απομακρυσμένες περιοχές για να μεταβούν σε κεντρικό σημείο, με τα τόσο αραιά δρομολόγια και σε συνδυασμό με τα οξυμένα προβλήματα μετακίνησης δεν καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων.
    Αντίστοιχα, με την παραχώρηση γραμμών με μορφή υπεργολαβιών σε ιδιώτες οδήγησε σε συνολική υποβάθμιση των συγκοινωνιών οδηγώντας στην απαράδεκτη κατάσταση που φέρνει αντιμέτωπους τους επιβάτες με το:
    • να βλέπουν τα λεωφορεία σε άθλια κατάσταση, με σπασμένες χειρολαβές και καθίσματα, βλάβες σε πόρτες και κουδούνια
    • να εισέρχονται σε βρώμικα και κακοσυντηρημένα οχήματα
    • να έρχονται αντιμέτωποι με τις συχνές μηχανολογικές βλάβες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται τα οχήματα αναγκάζοντας τους επιβάτες να εκκενώσουν το λεωφορείο αλλά και παράλληλα να χάνεται το δρομολόγιο που εξυπηρετεί το συγκεκριμένο όχημα καθ όλη τη μέρα αυξάνοντας τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία
    • να υπομένουν τη μη συνεπή τήρηση των δρομολογίων που οδηγεί τους επιβάτες να περιμένουν για ώρες εκτεθειμένοι στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες με όποιες ελλείψεις μπορεί να υπάρχουν σε στέγαστρα και φωτισμό

Πλαίσιο διεκδίκησης:
1. Να γίνει σχεδιασμός και αύξηση των δρομολογίων με βάση τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής.
2. Να γίνει επαναπρογραμματισμός των γραμμών του δήμου μας. Άμεση σύνδεση με τον προαστιακό του αεροδρομίου εξασφαλίζοντας κόμιστρο αστικής μετακίνησης για τους κατοίκους του δήμου μας.
3. Για τις γραμμές 304 - 305 να γίνεται χρήση λεωφορείων 18 μέτρων για να διευκολύνεται η μετακίνηση των επιβατών ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.
4. Να γίνεται έλεγχος των δρομολογίων από σταθμάρχη της ΟΣΥ.
5. Να γίνεται σε καθημερινή βάση τεχνικός έλεγχος και καθαρισμός των λεωφορείων από υπηρεσία του αρμόδιου υπουργείου.
6. Να υπάρχουν λεωφορεία αντικατάστασης σε περίπτωση βλάβης για να μην χάνονται δρομολόγια.
7. Να κατασκευαστούν στέγαστρα και να εγκατασταθεί οθόνη προβολής της τηλεματικής σε όλες τις στάσεις.
8. Να εφαρμοστεί δωρεάν μετακίνηση ως τις 8π.μ.τις καθημερινές για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων.
9. Να εφαρμοστεί δωρεάν μετακίνηση φοιτητών και ανέργων.
10. Να επιστρέψουν όλες οι γραμμές στην ΟΣΥ , κανένας ιδιώτης στην αστική δημόσια συγκοινωνία.

Προτείνεται το παραπάνω ψήφισμα καθώς και το πλαίσιο διεκδίκησης να υπογραφεί από όλες τις δημοτικές παρατάξεις και να σταλεί στον ΟΑΣΑ, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και να προγραμματιστεί συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό και με την διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Διεκδικούμε τώρα σύγχρονη, ασφαλής, τακτική και φθηνή συγκοινωνία για όλο τον λαό!

 

20/03/2024